Хелбой е чудесен пример за това как комиксът на бъдещето да достигне по-високо литературно ниво, а същевременно да буди и по-голямо вълнение. Историята съчетава традиционни концепции със съвременна база за сравнение.
Увлечението на Майк Миньола по призраците и чудовищата започва в ранна възраст. През 1994 г. Миньола публикува първата поредица Хелбой чрез Dark Horse. Това довежда до 19 графични романа за Хелбой (и продължават), няколко спиноф заглавия, романи, анимационни филми и два екшън филма. Междувременно работи върху филма на Франсис Форд Копола „Дракула на Брам Стокър“, дизайнер е на продукцията за „Атлантида: Изгубената империя“ на Дисни и е визуален консултант на режисьора Гилермо дел Торо за „Блейд II“, „Хелбой“ и Хелбой II: Златната армия. Заглавията на Майк са спечелили множество награди и са публикувани в много страни.
Джон Бърн е сценарист и художник на комикси за супергерои и е добре познат с промените, които придава на митологията в комиксите. Той е най-известен с работата си по заглавия като Отмъстителите, Фантастичната четворка и Жената-Хълк за Marvel Comics, и Супермен и Жената-чудо за DC Comics. Неговите многобройни проекти включват също поредиците 2112 и Next Men.
„Хелбой е чудесен пример за това как комиксът на бъдещето да достигне по-високо литературно ниво, а същевременно да буди и по-голямо вълнение. Историята съчетава традиционни концепции със съвременна база за сравнение, водени от виртуозно пиршество шеметни художествени похвати... Това далеч не е онзи „попарт“ от света на Анди Уорхол или несъдържателните картинки на някоя контракултура. Творческият подход в Хелбой е този на тепърва развиваща се форма на изкуството, пригодена и насочена към съвременна аудитория.“ из въведението от Робърт Блох